Kdo je NKP? Základní fakta, která jste určitě nevěděli….

Tento blog jsem začala psát, abych předala informace ze světa kosmetiky a péče o pleť všem ženám.

Moje pracovní pozice zní celým názvem  „nezávislá kosmetická poradkyně Mary Kay“ a jsem si jistá, že první, co si hodně z vás představí, je kosmetický salon s křeslem, lupou a službami, které spojují všechny kosmetičky.

Popravdě řečeno s výše popsaným mám společné snad jen slovo kosmetika.

Co je tedy zač kosmetická poradkyně? Pojďme se na to společně podívat!

Protože chci, abyste rozuměli tomu, co dělám, vysvětlím vám v následujících odstavcích, co přesně znamená tento název.

1) „NEZÁVISLÁ“ : Pokud by se jednalo snad o jiný obor, můžete si slovo „nezávislá“ představit tak, že pracuji se všemi značkami a nezávisle hodnotím produkty. V tomto případě tomu tak není. Pracuji pouze s jednou značkou, což má jisté výhody (důkladná znalost produktů a profesionální školení). Nezávislá v tomto případě znamená, že jsem samostatný malý podnikatel (ne zaměstnanec společnosti).

2) „KOSMETICKÁ“: Jednoduše….pracuji s kosmetikou, přípravky péče o pleť, dekorativní kosmetikou (barvičky, řasenky atd.), ale cítím, že tady je třeba osvětlit jednu věc: místem, kde pracuji, není kosmetický salon. Setkávám se s lidmi u nich doma/ u mě doma nebo u mě v kanceláři/u nich v kanceláři.

3) „PORADKYNĚ“: Asi nejdůležitější slovo, které mě odlišuje od kosmetiček 🙂 Svých klientů se nedotýkám, ale vedu je a učím, jak kosmetiku používat doma. Zkrátka, aby si uměli poradit i beze mě ráno a večer v koupelně.

Stalo se vám někdy, že jste absolvovali kosmetickou proceduru nebo jste se nechali nalíčit a pak jste si povzdechli:

„Joo kdybych vás tak měla doma každý den…“ nebo „Tu paní bych potřebovala každé ráno doma, aby mě nalíčila.“

A to je přesně ono. Mým cílem je, abyste mohli sami pečovat o svou pleť doma, naučit vás, jak na to 🙂

Není poradce jako poradce

Spousta lidí si myslí, že je zbytečné mít svého poradce (ať už finančního, daňového, kosmetického….), a do všeho se raději pouští sami . Ve finále ani neušetří, ani si nepomohou, protože zkoušejí najít jádro pudla metodou pokus-omyl.  To je stojí čas, úsílí i peníze, které končí v koši. V neposlední řadě je to stojí i energii a ztrácejí náladu. V nejhorším případě hodí flintu do žita a vzdají to.  Škoda!

Zamýšlela jsem se nad tím, čeho se lidé tolik bojí?

Možná za vším stojí špatná zkušenost jejich nebo někoho z okolí. I já sama jsem potkala mnoho poradců, s kterými bych nechtěla mít nikdy nic společného. Mám na mysli osoby, kterým nejde ani tak o dobro jejich klienta, ale především o dobro jejich a o plnou peněženku. Přesně z tohoto typu poradce mají lidé strach. Přijde nažehlený v kvádru s arogantním postojem a nutí vás koupit si produkt za každou cenu.

Přesně takoví poradci kazí image tomuto odvětví. Lidská přirozenost totiž velí házet všechny do jednoho pytle. Na jednu stranu to chápu – chceme se vyhnout nepříjemným zkušenostem. Na druhou stranu se na věc dívám z té druhé stránky, protože jako poradce pracuji. Nyní vím, že existují i poradci, kteří pomohou, ušetří vaše peníze tam, kde je potřeba, a ještě si s nimi skvěle popovídáte.

Proto i já nejraději pracuji na doporučení. Obě strany se tímto vyhnou nepříjemnostem. Klientky mi doporučí ženy, které chtějí pomoc; na druhou stranu svým kamarádkám doporučí někoho, kdo jim byl sympatický a s jehož prací jsou spokojeny.

Prostě to zkuste, a uvidíte!

Dále spoustu lidí řeší peníze. Raději si koupí věci v běžném obchodě, protože to je podle nich levnější, stačí jim to a kvalita je určitě stejná. Pro někoho, kdo opravdu šetří každou korunu, má tři děti a plat 12 tisíc, je to opravdu nepředstavitelné a nikomu to neberu. Je to tak v pořádku.

Pro ostatní je tu ještě další faktor na zvážení. Koupí produktů v běžném obchodě dáváte většinu peněz velkým firmám a prodavačka za pokladnou je možná právě ta žena, která má tři děti, 12 tisíc plat, tráví v práci 12 hodin denně a nemá na to, aby si koupila kvalitní řasenku. Nepomůžete jí. Obchod má na daném zboží minimum 200% marži. Ne-li více.

Koupí produktů v přímém prodeji např. od kosmetické poradkyně, podporujete konkrétního člověka, konkrétní rodinu a velká část peněz jde právě této osobě.

Společnosti přímého prodeje totiž nemusí utrácet peníze za pronájmy, reklamy, ale mohou je věnovat do výzkumu a vývoje, plus mohou dát krásnou provizi svým nezávislým poradcům. Díky tomu si můžeme ušetřit na dovolenou,kvalitnější jídlo, nebo zrovna tu lepší řasenku.

Je to na zvážení, zda raději podpořit konkrétní rodinu, nebo obří firmu, která nedá dostatek peněž svým zaměstnancům.

 

Papír a razítko?

Dnešní doba žije poměrně, řekla bych, nešťastným trendem: vyrábět absolventy, kteří mají sice papír, že dostudovali, ale ve skutečnosti jen malé procento z nich je opravdovým odborníkem ve svém oboru. Studenti se připravují na pracovní místa, která ještě v době jejich studia neexistují.

Na to, zda je to tak správně nebo nikoliv, si můžeme každý udělat názor sám …

Já jsem měla stejný osud. Vystudovala jsem obor cestovní ruch, ale už během studia jsem věděla, že nechci mít cestovku, dělat na letišti ani za přepážkou a prodávat zájezdy. Věděla jsem, že chci dělat něco, co má skutečný smysl, co někomu pomůže.

A tak jsem se rozhodla užít si poslední prázdniny a začít s brigádou, kde bych si mohla určovat pracovní čas sama. Na podrobných školeních a seminářích jsem se naučila vše potřebné o pleti a líčení; praxe doučila to, co školení nemohla. Z brigády se stal koníček a z koníčku příjemná práce.

Je skvělé mít práci, kterou milujete. Mám štěstí, že mi byla dána příležitost stát se kosmetickou poradkyní. Pro mne je to synonymum svobody a možnost volby. Určuji si sama, kdy budu pracovat, což je pro mě nejdůležitější. Chci mít pocit, že většina náplně mého života závisí jen a jen na mě.  Jsem si jistá, že tato zkušenost mi dala mnohem více, než roky ve škole.

Ráda využívám možnosti učit se nové věci a vzdělávat se v oboru neustále – být profesionál, co má zákazníka na  prvním místě.  Ne nadarmo jsem si osvojila následující hodnoty:

Dávat víc než brát

Zlaté pravidlo: „Chovej se k druhým tak, jak chceš, aby se oni chovali k tobě“

Hanka Jarošová
Mou vášní je kosmetika. Sama miluji ten úžasný pocit ze sametově hebké pleti, a proto pomáhám ostatním ženám cítit se stejně skvěle a mít krásnou pleť. Můj příběh si přečtěte zde >>

Stáhněte si zdarma e-book o sametové pleti

3 minuty péče ráno a 3 minuty péče večer pro krásnější, svěží a mladistvější vzhled!

Komentáře